Військово-патріотичне виховання

Світлина від Юрія Гарматного.

Запам'ятати назавжди: 25 битв за Україну


Миролюбний український народ був змушений століттями доводити право на своє життя і свободу. Ми пропонуємо вам ознайомиться з переліком 25 видатних битв на українській землі, в яких предки сучасних українців здобували собі волю і відстоювали право на життя, і які, нехай і не завжди закінчувалися перемогою, все ж – стали для нашої Батьківщини знаковими, зробивши Україну Україною.

1. Битва на Синіх Водах (24 вересня – 25 грудня 1362 року). У той час частина сучасної України знаходилася під литовським впливом, а Київське князівство і Поділля – під гнітом татар, які захопили ці території в середині XIII століття. Вважається, що перемога русько-литовського війська в цій битві підірвала могутність Золотої орди, що дозволило по максимуму звільнити українські території від монголо-татарського ярма.
2. Атака Калузького посада (листопад-грудень 1618 року)козаками Війська Запорозького під проводом гетьмана Петра Сагайдачного, що відбулась після облоги Москви в ході польсько-московської війни (так званий Похід на Москву). Дії запорожців посприяли укладенню перемир’я на умовах Речі Посполитої. Умовами участі козаків у поході Польщі на Московське царство були розширення козацької території, зняття заборон і обмежень на православ’я, збільшення чисельності війська, визнання Польщею судової та адміністративної автономії Війська Запорізького. Крім того, необхідність постійно лавірувати між Османською імперією, Московським царством і Річчю Посполитою змусила гетьмана використовувати похід на Москву як демонстрацію сили козацтва. Польський король і сейм частково погодилися з цими вимогами. В результаті, за участь в московському поході запорожці отримали непогану винагороду, гетьманський полк розмістився на постій в Києві, а Сагайдачний прийняв титул «гетьмана України» і став керувати тією частиною країни, яка визнавала себе козацькою. На честь гетьмана названо флагман ВМС України.
3. Битва під Жовтими водами (весна 1648 року) в ході повстання Богдана Хмельницького ознаменувалася перемогою козаків в союзі з татарами над поляками. В ході битви реєстрові козаки, що перебували на польській службі, перейшли на бік Хмельницького. Перемога в цій битві дала українцям надію на вихід з-під польського впливу.
4. Корсунська битва (травень 1648 року) – ще одна важлива битва Хмельницького. Після перемоги під Жовтими водами козаки рушили до Корсуні, де розташовувалися військові частини польських коронних гетьманів Калиновського і Потоцького. Ця битва завдала непоправної шкоди польському війську, загинули понад 20 тисяч осіб. На українських територіях почалося масове національно-визвольне повстання проти Речі Посполитої.
5. Битва під Берестечком (червень 1651 року) – ще одна битва Хмельницького, яка, на відміну від попередніх, закінчилася поразкою. В результаті гетьман був змушений прийняти дискримінуючий «Білоцерківський мир», згідно з яким число реєстрового козацького війська зменшувалася вдвічі, а козацька територія – Гетьманщина – скорочувалася з 16 полків (9 на Правобережжі та 7 на Лівобережжі) до одного Київського воєводства. Польській шляхті поверталися всі її давні володіння, а селяни повинні були повернутися на панщину. Природно, авторитет Хмельницького стрімко танув. Збіг ряду несприятливих обставин і підштовхнуло його до рішення про перехід Гетьманщини «під руку» російського царя.
6. Битва під Підгайцями (жовтень 1667 року) – поразка козаків під проводом гетьмана Петра Дорошенка в ході Західного походу, яке змусило його укласти угоду, що визнає перевагу Речі Посполитої над Правобережною Україною. Цей період в історії Гетьманщини називається Руїна. Фактично, на територіях Правобережної і Лівобережної України постійно велися кровопролитні бої. У цей час Московське царство, Річ Посполита і Османська імперія вели боротьбу за контроль над територіями, підконтрольними Війську Запорозькому. Напередодні Західного походу Дорошенка Річ Посполита і Московське царство вели переговори про мир. В результаті цих переговорів Москва могла зректися претензій до Правобережної України, щоб зміцнити своє панування над Лівобережжям. У зв’язку з цим гетьман Дорошенко, який прагнув єдності України та свободи Війська Запорозького, запланував похід на Річ Посполиту, щоб змусити і її відректися від Правобережжя, і, таким чином, поставити обидві сторони перед фактом незалежності цієї частини України. Після поразки і підписання невигідного козакам миру, населення Правобережжя, незадоволене правлінням Дорошенка і постійними татарськими набігами, масово переходило на Лівобережжя, стаючи під прапори лівобережного гетьмана Самойловича і позбавляючи правобережну частину України будь-якої самостійності і геополітичного значення, в цілому.
7. Полтавська битва (літо 1709 року). У період Північної війни гетьман Іван Мазепа спробував вивести Лівобережну Україну зі складу Російського царства, уклавши угоду зі шведським королем в 1707 році. Однак Полтавська битва, в якій армія шведів була знекровлена, стала переломною в війні. Військова могутність Швеції була підірвана, і чаша ваг хитнулася на користь перемоги Росії. Перехід же Мазепи на бік шведів став основною причиною подальшого розформування Війська Запорозького, скасування інститутів Гетьманщини і слідів її територіально-адміністративного устрою. Управління та контроль над українськими землями Лівобережної України повністю перейшли Малоросійському наказу, який з 1662 року і так керував гетьманами Лівобережжя. Згодом, в 1722 році Малоросійський наказ трансформувався в Малоросійську колегію, яка здійснювала управління Лівобережною Україною замість виборного гетьмана.
8. Бій на горі Маківка (весна-літо 1915 року) в ході Горлицького прориву – наступальної операції німецько-австрійських проти російських військ в Першу світову – став найбільшим боєм Українських січових стрільців, які воювали на боці Австро-Угорщини проти російської армії. Надалі стрільці брали участь у п’ятій Галицькій битві, так званому «настанні Керенського», в якій втратили багато бійців. В цілому, в Першу світову українці брали участь в битвах по різні боки барикад – з російської та австрійської сторони. Але Січові стрільці вимагають окремої уваги, оскільки вони мали велике значення для створення військової термінології, фольклору, пісні і музики (оркестру УСС), появи української уніформи, зокрема, «мазепинки». Крім того, вони були першими українськими частинами, відібраними за національною ознакою. Після розпаду Австро-Угорської імперії, Січові стрільці склали кістяк Галицької армії, яка захищала від поляків Західно-Українську народну Республіку (ЗУНР). З тих стрільців, хто опинився в російській полоні, в 1917 році був сформований Галицько-Буковинський курінь, який став фундаментом для формування армії Української народної Республіки (УНР).
9. Бій під Крутами (січень 1918 року) – збройне зіткнення на залізничній станції в районі села Крути між загоном радянських військ і молодими захисниками української державності, які намагалися зупинити їх просування до Києва. Незважаючи на те, що цей бій не позначився на подальшій військовій кампанії (Українська революція, українсько-радянська битва за українську ідентичність і становлення державності тривала в період 1917-1921 років), юнкери, студенти та гімназисти, які становлять кістяк захисту Української народної республіки, призупинили наступ противника і зробили організований відступ, руйнуючи за собою шляхи і мости. За деякими даними, російське радянське військо втратило боєздатність на чотири дні.
10. Захоплення Чорноморського флоту (29 квітня 1918 року) та встановлення на території Криму української влади – результат Кримської операції – військового походу спеціальної групи Армії Української Народної Республіки (УНР) на Крим проти більшовиків. Цей похід став справжнім тріумфом українського війська: 29 квітня 1918 року Чорноморський флот в Севастополі підняв український національний прапор. Керівництво флоту оголосило про своє підпорядкування уряду у Києві. УНР готова була приєднати Крим на правах автономії. Кримський похід став гучною заявкою українців про своє право на існування у вигляді окремої держави.
11. Львівське повстання (листопадовий переворот 1918 року). Повстання українців у Львові, організоване Українською Національною Радою силами Українських січових стрільців з метою встановлення влади Української держави (названого згодом «Західно-Українська Народна Республіка») на землях, на які вона (ЗУНР) обґрунтовано претендувала. В результаті утворилася держава площею 70 тис км.
12. Чортківський наступ (7-28 червня 1919 року) – наступальна військова операція Української Галицької Армії (УГА) – одна з найбільш значних під час українсько-польської війни 1918-1919 років. 25 000 українських солдатів та офіцерів змусили відступити по всій лінії фронту більш ніж стотисячну польську армію, добре озброєну і оснащену. І тільки зовнішні фактори, а також відсутність матеріально-технічного забезпечення, врятували противника від військової поразки.

13. Взяття Києва військами Директорії (14 грудня 1918 року), відновлення УНР. У той час, поки на Західній Україні формувалася ЗУНР, центр стрясали свої перипетії. У квітні 1918 року в Києві була розігнана Центральна Рада, а влада передана Павлу Скоропадському, проголошеному гетьманом. УНР була перейменована в Українську державу. Але вже 13 листопада того ж року колишні діячі Центральної Ради утворили Директорію УНР, яка почала збройну боротьбу з Гетьманатом. 14 грудня 1918 року війська Директорії зайняли Київ, УНР була відновлена. Паралельно з цим керівництво УНР, під фактичним керівництвом Симона Петлюри, встановлювало тісні відносини з ЗУНР – 1 грудня 1918 делегати Директорії і ЗУНР підписали попередній договір про об’єднання обох українських республік в одну державу. А 22 січня 1919 року в Києві відбулося урочисте проголошення Акту про об’єднання УНР і ЗУНР на федеративних засадах (Акт злуки). Сучасна Україна щорічно відзначає цей день як День Соборності.
14. Бій за Вознесенськ (15 квітня 1920 року) в ході Першого зимового походу армії УНР був одним з ряду значущих битв цього походу, оскільки ослаблені тифом бійці української армії зуміли не тільки поповнити запаси боєприпасів, а й захопити вузлову залізничну станцію. Перший зимовий похід вважається героїчною сторінкою військового мистецтва періоду національно-визвольної боротьби в Україні в 1917 – 1921 років, під час якого українська армія вперше вдало застосувала партизанські методи боротьби з численними ворогами. Крім того, похід прискорив ліквідацію Добровольчої армії Денікіна, «білий рух» було остаточно дискредитовано, а українці в різних регіонах радісно зустрічали свої війська і свою владу. Такий підйом національної самосвідомості змусив більшовиків міняти тактику. До цього вони йшли в Україну як інтернаціоналісти, а українську мову вважали ознакою контрреволюції. Після першого зимового походу армії УНР більшовики послабили тиск на все українське.
15. Бій біля села Базар на Волині (17 листопада 1921 роки) під час Другого зимового походу закінчився для Волинської групи армії УНР поразкою. В цілому більшість істориків вважають, що цей похід з самого початку не мав шансів на успіх, а був, скоріше, походом відчаю і актом героїзму. План командування армії УНР і повстанців передбачав надання воєнної допомоги партизанському рухові в Україні. Активні дії повстанських загонів повинні були перешкодити вивезенню продовольства з України в Росію і, тим самим, врятувати населення від голоду (якраз на зиму 1921-1922 рр. Прийшовся перший голодомор, спровокований більшовицькою політикою «воєнного комунізму» – фактичного пограбування села так званої «продрозверсткою»). Стратегічним завданням операції було підняття всенародного повстання і повалення більшовицького режиму в Україні. Другий зимовий похід став останньою спробою українських сил відкритим військовим шляхом здобути незалежність України, але закінчився провалом.
16. Битва за Дніпро (друга половина 1943 року) – ряд взаємопов’язаних стратегічних операцій Червоної армії під час Другої світової війни вважається однією з найбільших битв у світовій історії. З обох сторін у битві взяло участь до 4 млн осіб, а фронт розтягнувся на 750 км. В ході чотиримісячної операції від гітлерівських військ була майже повністю звільнена Лівобережна Україна, Київ і захоплені стратегічні плацдарми на правому березі Дніпра. Це створило умови для подальшого відтискування німців з Правобережної України.
В цілому, як і в Першу світову, українці воювали на всіх фронтах і брали участь в найбільших битвах. У Радянській армії маршали і генерали українського походження очолювали більше половини з 15 фронтів. З іншого боку СРСР протистояли ОУН (Революційний провід) під керівництвом Степана Бандери.Переслідуючи головну мету – проголошення незалежної української держави, ОУН викликали цим невдоволення своїх німецьких союзників. В результаті чого Бандера і багато його побратимів були заарештовані. Після цього організація перейшла до методів підпільної боротьби і стала організаційною основою для Української повстанської армії (УПА).

17. Бій загону УПА «Помста Полісся» проти німців на шосе Ковель-Брест (травень 1943 року) – один з епізодів боротьби УПА проти німців. В результаті цього бою була розгромлена колона німецьких військ і загинув рейсхляйтер, начальник штабу СА (штурмових військ) обергрупенфюрер Віктор Лютце. До другої половини 1943 збройні загони ОУН (б) і УПА взяли під контроль значну частину територій Волині та Полісся, а німецька адміністрація продовжувала контролювати тільки ключові шляхи постачання і великі населені пункти. Сильною стороною УПА було те, що вона опиралася на розгалужену мережу Організації Українських Націоналістів (ОУН), яка користувалася підтримкою населення завдяки політичній платформі, що включає гасла про самостійність України, боротьбу за демократію проти нацизму і більшовизму. У відповідь на дії ОУН-УПА німці проводили масові арешти і розстріли членів українських націоналістичних операцій.
18. Бій під Гурбами (21-25 квітня 1944 року) між військами НКВС СРСР і силами УПА – один з численних боїв УПА проти радянської армії і партизанів – закінчився тактичною перемогою радянських військ, проте – дозволив українським повстанцям вийти з оточення. Коли в 1943 році, слідом за Поліссям і Волинню, перші загони УПА почали створюватися в Галичині, туди з рейдом вирушили радянські партизани під керівництвом Сидора Ковпака. Для знищення УПА більшовики спершу застосували масові фронтальні бої й сутички, в тому числі, із залученням кількох дивізій військ НКВС, а з 1945 року – навіть влаштували велику блокаду з розташуванням військ НКВС по селах з метою не допустити допомоги населення загонам УПА та підпілля. Після закінчення Другої світової уряд УРСР неодноразово звертався до воїнів УПА із закликом скласти зброю, обіцяючи помилування, але тих, хто погоджувався, згодом судили і висилали до концтаборів. Після смерті головного командира УПА – Романа Шухевича в 1950 році, армія була сильно ослаблена … Як би там не було, точкові бойові дії і акти опору радянській владі УПА і підпілля проводили щонайменше до 1956 року.
19. Перша ніч Помаранчевої революції (22 листопада 2004 року), коли з кількох тисяч прихильників опозиції, які залишилися чекати оголошення результатів другого туру президентських виборів на Майдані, мирний багатомільйонний протест поширився на більшість регіонів країни. 3 грудня 2004 року Верховний суд України визнав, що визначити переможця не представляється можливим, і призначив переголосування другого туру. Повторне голосування зафіксувало перемогу Віктора Ющенка з відривом у 8%. Ця ніч є психологічним боєм, безкровним – але вкрай важливим в історії української боротьби за державність і свободу. Протестуючі, залишаючись ночувати на вулицях в центрі столиці, побоювалися, що влада застосує водомети і силовиків для їх розгону. На щастя, Помаранчевий Майдан пройшов безкровно.

20. Палаюча «Груша» – початок гарячої фази Революції гідності (19-24 січня 2014 роки). Євромайдан, який став реакцією українців на відмову президента Віктора Януковича підписувати Угоду про асоціацію України з ЄС, остаточно перетворився на Революцію гідності після ряду неадекватних дій влади і силовиків – побиття студентів і штурмів барикад, проведених злочинцями в міліцейських погонах. 19-24 січня 2014 року стали початком гарячої фази протистояння. У центрі Києва відбулися масові зіткнення демонстрантів з «Беркутом», вулиця Грушевського палала покришками. Силовики відкривали вогонь по демонстрантах бойовими патронами. З’явилися перші загиблі в нерівній сутичці…
21. Розстріл Небесної сотні (20 лютого 2014 року). У день, коли парламент повинен був розглянути можливі зміни до Конституції, під Верховну Раду вийшли і мітингувальники. Спецпідрозділи зустріли їх на розі вулиць Шовковичної та Інститутської водометами і газом. Одночасно активісти були атаковані в Маріїнському парку значними силами так званих тітушок – представників антиМайдану, завезених до Києва командою Януковича для боротьби з опонентами. З’явилися загиблі з обох сторін. Силовики штурмували Майдан і відтісняли мітингувальників з частини їх позицій 18-19 лютого. 20 лютого 2014 року Майдан перейшов у наступ, повернув свої позиції і розширив контрольовану зону до урядового кварталу. Однак все це відбувалося під обстрілом снайпераів… В цей день представники МВС вперше офіційно визнали, що проти активістів використовувалась вогнепальна зброя. Загинули більше сотні людей.

22. Анексія Криму, початок російсько-української війни (23 лютого 2014 року). 23 лютого в ході акції перед будівлею Верховної Ради АР Крим в Сімферополі, підтримувані бійцями російського спецназу, представники проросійських партій оголосили про мобілізацію кримчан в народні дружини для «охорони миру і спокою в Криму». 27 лютого маріонетка Кремля Сергій Аксьонов оголосив себе «головою Ради міністрів АР Крим», відмовився визнати законну владу Києва і попросив «допомоги і захисту» у Росії. Український півострів наповнили «зелені чоловічки» – військові без розпізнавальних знаків, захоплюючі українські військові частини і кораблі. Результатом стала анексія Криму Росією і подальше поширення Кремлем російської агресії на українські материкові території. Втім, не встояли тільки окремі частини Донецької і Луганської областей, бойові дії в яких ведуться до цих пір.
23. Бої за Іловайськ (6-7 серпня 2014 року – перший штурм міста українськими військовими) – запеклі бойові дії в районі міста Іловайська. В ході боїв українська армія опанувала частину міста, але згодом сили ЗСУ та МВС оточили бойовиками з терористичної організації «ДНР» і російськими військовими. Незважаючи на домовленості про припинення вогню для відступу українських сил, терористи відкрили вогонь по виходячим з «котла» бійцям ВСУ, внаслідок чого українська армія зазнала великих втрат.

24. Бої за Донецький аеропорт (26 квітня 2014 року) стали найбільшим протистоянням за встановлення контролю над об’єктом стратегічного значення. Оборона аеропорту українськими вояками – «кіборгами» – увійшла в історію України як «український Сталінград», тривала 242 дні. Підрозділи української армії і добровольців пішли з території аеропорту непереможеними тільки в середині січня 2015 року, лише тому, що «не витримав бетон» – споруди аеропорту і злітна смуга були повністю зруйновані і об’єкт вже не мав ніякого військового чи іншого значення.
25. Бої за Дебальцеве (18 лютого 2015 року) закінчилися виведенням українських збройних сил з міста, але збереженням тисяч життів солдатів і мирних жителів. Після того, як «кіборги» покинули зруйнований Донецький аеропорт, масштабні бойові дії в зоні конфлікту поновилися в січні 2015 року в районі Дебальцевого. Особливо активними вони стали на початку лютого – вже після підписання других Мінських угод і встановлення перемир’я, регулярно порушується російсько-терористичними бандформуваннями. В середині лютого бойовики «ДНР» і російські військові зайняли більшу частину міста. Українські військовослужбовці відступили, щоб уберегти місто від знищення.

Перший пам’ятник загиблим воїнам АТО.


Цінності української молоді - 2016.Всеукраїнське дослідження.
https://drive.google.com/drive/my-drive

ГОТУЄМОСЯ ДО НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО РОКУ!

Рекомендації щодо проведення національно-патріотичне виховання дітей та молоді в системі освіти у 2016/2017 навчальному році.

(рекомендації складені виключно згідно діючих нормаnивно-правових документів)
Національно-патріотичне виховання дітей та молоді в системі освіти регламентується Указами Президента України від 12.06.2015 № 334 «Про заходити щодо поліпшення національно-патріотичного виховання дітей та молоді» та від 13.10.2015 № 580 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», розпорядженням Кабінету Міністрів України 25.12.2015 № 1400-р «Про затвердження плану заходів щодо національно-патріотичного виховання молоді на 2016 рік» та наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах».
Відповідно Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, затвердженої Указом Президента України від 13.10.2015 № 580, національно-патріотичне виховання дітей та молоді в Україні є «одним із пріоритетних напрямів діяльності держави та суспільства щодо розвитку громадянина як високоморальної особистості, яка плекає українські традиції, духовні цінності, володіє відповідними знаннями, вміннями та навичками, здатна реалізувати свій потенціал в умовах сучасного суспільства, сповідує європейські цінності, готова до виконання обов'язку із захисту Батьківщини, незалежності та територіальної цілісності України. В основу системи національно-патріотичного виховання має бути покладено ідеї зміцнення української державності як консолідуючого чинника розвитку суспільства, формування патріотизму у дітей та молоді».
Пропонується організувати зазначені заходи на рівні Департаментів освіти і науки областей і м. Києва:
1. Призначити в департаменті освіти і науки областей і м. Києва відповідальну посадову особу за національно-патріотичне виховання.
2. Запровадити проведення церемоніалів при проведенні урочистих державних заходів у навчальних закладах.
3. Проводити в навчальних закладах просвітницьку роботу щодо:
- засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки;
- правового статусу та вшанування пам'яті борців за незалежність України у XX ст.;
- увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років;
- протидії пропаганді сепаратизму та антиукраїнській ідеології в системі освіти;
- відзначення Дня Соборності України (22 січня);
- відзначення Дня пам'яті та примирення і річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (8-9 травня);
- відзначення Європейського Дня пам'яті жертв сталінізму та нацизму, та річницю підписання злочинного пакту Молотова-Ріббентропа (23 серпня);
- відзначення Дня Державного Прапора України (23 серпня);
- відзначення річниці незалежності України (24 серпня);
- проведення першого уроку «Україна – єдина країна» (1 вересня);
- проведення у навчальних закладах циклу Уроків мужності, які є фундаментом формування у дітей та молоді сучасної національної ідентичності на кращих прикладах мужності і звитяги, виявлених нинішніми захисниками Батьківщини, на героїці сучасної боротьби за незалежність і цілісність держави;
- відзначення Дня захисника України (14 жовтня);
- відзначення Дня Гідності та Свободи (21 листопада).
4. Перед початком кожної чверті у загальноосвітніх та перед початком семестру у професійно-технічних та вищих навчальних закладах проводити загальні шикування учнів (студентів) на яких проводити церемоніали з використанням Державного прапора України та виконанням Державного гімну України за участі представників органів влади, учасників АТО, волонтерів і громадських активістів.
5. Вшанування героїв АТО, увічнення пам’яті полеглих, популяризація їхніх подвигів в навчальних закладах:
- встановлення пам’ятних знаків, монументів, відкриття меморіалів;
- організовувати у навчальних закладах фотовиставки, присвячені подвигу українського народу під час антитерористичної операції на Сході України;
- проводити окремі заняття присвячені сучасним Збройним силам, героїчним подвигам українських воїнів, збройній боротьбі за незалежність;
- проводити тематичні заходи: відвідання музеїв, зустрічі з учасниками бойових дій, перегляд документальних фільмів тощо;
- створити шкільні експозиції присвячені боротьбі з російською агресією, окрему увагу присвятити землякам, які в минулому виборювали незалежність України та загиблим на війні випускникам, а також випускникам, які дістали поранення або відзначились своїми бойовими подвигами та героїчними вчинками. Розміщувати в експозиціях елементи військових одностроїв, спорядження, особистих речей бійців.
- проводити спеціальні, або включати тематику боротьби за незалежність України 2013-2016 року в діючі конкурси творчих робіт, соціальної реклами серед учнівської та студентської молоді, професійних колективів, населення.
6. Формувати в навчальних закладах виховні системи на базі учнівського самоврядування та історичних традицій українського народу.
7. Організовувати екскурсійні поїздки по визначних місцях. Активізувати екскурсійну діяльність в навчальних закладах усіх типів: відвідування музеїв, проведення на їх базі навчальних занять, проведення навчально-тематичних екскурсій до національних історико-культурних та природних заповідників, об'єктів історико-культурної спадщини місцевого та державного значення, зокрема під час навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів та літнього оздоровчого періоду.
8. Організувати підготовку (перепідготовку) педагогів із національно-патріотичного виховання дітей та молоді, підвищення кваліфікації фахівців, які працюють у цій сфері, оволодіння ними знаннями, уміннями і навичками, що забезпечить ефективне впровадження змісту національно-патріотичного виховання, які забезпечують національно-патріотичне виховання дітей і молоді.
9. Розробити програми, навчально-методичні посібники з предметів гуманітарно-соціального спрямування для дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та вищих освітніх закладів, спрямованих на національно-патріотичне виховання дітей та молоді.
10. Підготувати та видати науково-методичні посібники та методичні рекомендації з організації виховних заходів, роботи клубів, центрів патріотичного виховання тощо.
11. Започаткувати впровадження виховних систем у дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади для формування патріотичної свідомості дітей і молоді.
12. Створити механізм підтримки об’єднань, центрів, клубів, діяльність яких пов’язана з національно-патріотичним вихованням дітей та молоді; розробити системи заохочення громадських об’єднань та активістів за плідну діяльність
у сфері національно-патріотичного виховання дітей і молоді.
13. Організувати підготовку волонтерів для участі у проведенні виховної роботи з учнями на вишкільних і оздоровчих таборах.
14. Створити пластові центри у містах і селах з метою проведення виховної роботи серед дітей та молоді.
15. Осучаснення роботи навчальних закладів, музеїв, бібліотек, клубів, інших закладів культури з національно-патріотичного виховання, активного залучення ними дітей та молоді до вивчення історії та культури України, подвигів борців за незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, її демократичний вибір.
16. Уживати невідкладні заходи щодо налагодження співпраці з громадськими об'єднаннями патріотичного спрямування, волонтерами, учасниками антитерористичної операції у проведенні заходів з національно- патріотичного виховання дітей та молоді, зокрема під час проведення літньої оздоровчої кампанії.
17. Проводити роботу по формуванню системи національно-патріотичного виховання в навчальних закладах, впроваджувати в їхню практику роботи таких основних управлінських функцій: мотивація, планування, організація, контроль, корекція, аналіз результатів.
18. Проводити Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру «Сокіл» («Джура»):
- організувати діяльності обласних (міського для м. Києва) та районних штабів гри за участі представників громадськості, учасників АТО та волонтерів;
- визначити відповідальних за впровадження гри в навчальних закладах області (району, міста);
- організувати підготовку (перепідготовку) педагогів-організаторів для навчальних закладів та закладів культури, які беруть участь у грі;
- організувати підготовку членів суддівських колегій, таборової старшини впорядників для проведення наметових вишкільних таборів І районних (міських) та II (обласного) етапів гри;
- організувати проведення протягом року семінарів-практикумів для відповідальних за проведення шкільних етапів і вишкільних таборів в районах (містах);
- організувати та провести у березні шкільні етапи гри;
- організувати та провести у травні І (районні, міські) етапи гри (у формі таборування 3-5 днів);
- організувати та провести у червні II (обласні) етапи гри (у формі таборування 5-7 днів);
- підготувати рої-переможці II (обласних) етапів гри до участі
у III (Всеукраїнському) етапі, який відбувається у серпні у формі таборування 10-14 днів.












Українська друга світова 1939- 1945 http://www.ww2.memory.gov.ua/

Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки.http://www.president.gov.ua/documents/5802015-19494

Легендарні частини нашої Армії: 80-а львівська окрема аеромобільна бригада. http://www.depo.ua/ukr/life/legendarni-chastini-nashoyi-armiyi-80-a-lvivska-okrema-aeromobilna-22012016180000

ІСТОРИЧНІ ВИТОКИ УКРАЇНСЬКОГО ЛИЦАРСТВА.http://coollib.com/b/236192/read


15 жовтня 2015 року з нагоди Дня захисника України у школі відбулися Уроки мужності під час яких школярі мали можливість поспілкуватися з бійцями 80-ї десантно-штурмової бригади - учасниками АТО. Заходи пройшли у форматі відвертої розмови про нелегкі будні українських воїнів на сході України, про патріотизм, мужність і героїзм в ім’я свободи, незалежності та демократичного розвитку нашої держави, про важливі уроки історії, які слід усім засвоїти для перемогти над ворогом.
Бійцям передано малюнки, плакати, листи, патріотичні обереги від учнів 5-9-х класів.
 
Організував проведення Уроків мужності Дзюба І.І., учитель предмета "Захист Вітчизни".

20 листопада 2015 року на відзначення Дня Гідності та Свободи у школі:
  • оформлено експозицію "Шукаючи Євпропу, - ми знайшли Україну". Творча група: Кубрак Анастасія, Дереш Оксана, Іванейко Ростислав, учні 10-Б класу; Федчик Олена, Лозова Анастасія, учні 8-В класу;
  • проведено зустріч "Герої наших днів". Учасники - учні 8-А, 9-х класів, бійці 80-ї десантно-штурмової бригади - учасники АТО та волонтери. 
 
 
 
 
Організатор зустрічі - Дзюба І.І., учитель предмета "Захист Вітчизни". Підготували презентації учні 9-А, 9-Б, 9-В класів. Провела дійство творча група у складі: Чінка Андріана, Лата Марʼяна, учні 10-А класу, Веселівська Анастасія, Лахман Соломія, Волошин Софія, Лакомська Софія, Зварич Марта, Дячук Валерія, учні 7-Б класу. У заході виступив вокальний ансамбль "Зорецвіт" (керівник Дмитрик Л.М., учитель музичного мистецтва). Під час зустрічі бійцям АТО вручено патріотичні малюнки та обереги, засоби першої необхідності, пожертвувані учнями 5-11-х класів. 
Переглядів: 101 | Додав: p-oxana | Рейтинг: 5.0/2

Немає коментарів:

Дописати коментар